مقالات اخیر

سی آر ام چیست؟

آشنایی با سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری و تاثیر آن بر پیشرفت کسب و کار

10:24 1401/3/17 88

آشنایی با تکنولوژی ای اس پی دات نت

ASP مخففActive Server Page است. asp.net یک تکنولوژی توسعه وب رایگان است که از net. برای ساخت اپلیکیشن وب و وبسایت استفاده می نماید. برای آشنایی با ASP.NET با ما همراه باشید.

9:38 1401/2/19 151

آموزش اتصال اینستاگرام به واتس اپ بیزینس

اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود با اتصال حساب اینستاگرام خود به واتس اپ بیزینس، به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار نمایید و فروش خود را افزایش دهید.

10:38 1401/2/15 176

تکنیک های کد نویسی

کد نویسی اصولی و مرتب، باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و نگهداری آن را آسان تر می نماید. برای آشنایی با تکنیک های کدنویسی، مطالعه این مطلب به شما توصیه می شود.

10:42 1401/2/12 161

آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون از جمله زبان‌های ساده برای یادگیری است. در این مقاله با این زبان بیشتر آشنا می شویم.

11:38 1401/2/7 195

برچسب ها

فناوری
نرم افزار
اندروید

پاراگراف

در این قسمت پاراگراف ذکر میشود

 

سی آر ام چیست؟

crm  مخفف کلمه customer relationship management است که معادل فارسی آن مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. به طور کلی سیستم و یا نرم افزار crm مجموعه فعالیت‌ها، فرآیندها و زیرساخت‌هایی است که در نهایت به ارتباط با مشتری ختم می‌شود. فعالیت‌هایی که در دسته ارتباط با مشتری قرار می گیرند، شامل جذب، توسعه و حفظ مشتری‌های سیستم است. 

 

سیستم سی آر ام چه کاربردی دارد؟

در واقع هدف اصلی سی آر ام در سازمان های کوچک و بزرگ افزایش درآمد سازمان و شرکت است. اگر سیستم و عملکردی داشته باشید که بتواند مشتریان فعلی سیستم‌تان را راضی نگه دارد و ارتباطتتان را با آن‌ها حفظ کند و درنهایت هر آن چه که مشتریان شما به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهد، مشتری شما در سیستم‌ کاری شما ماندگار خواهد شد. حتی اگر کسب‌وکارتان به گونه‌ای باشد که فرد تنها به صورت محدود و حتی یک بار از شما خرید داشته باشد، ممکن است مشتری دوباره از شما خرید نکند، ولی می‌تواند شما را تبلیغ کند و باعث شود بقیه از شما خرید کنند.

این امر در صورتی امکان پذیر است که شما بتوانید به خوبی با مشتری خود ارتباط برقرار کرده و باعث شوید مشتریتان احساس خوبی از خرید و خدمات ارائه شده، داشته باشد. به این ترتیب شما می‌توانید با پیاده سازی یک سیستم crm خوب در سازمان های کوچک و بزرگ، مشتریانتان را حفظ و و از آن طریق پول سازی نمایید.

در واقع فروش محصول به مشتری، نقطه اتمام تلاش‌هایتان برای آن فرد نیست و کارتان با وی تمام نشده است.

برای ساخت یک سیستم CRM خوب، باید خودتان را جای مشتری بگذارید تا متوجه شوید که بعد از یک خرید، چه چیزی می‌تواند شما را راضی نگه دارد و چه سیستمی می‌تواند از نظر شما بهترین باشد. در این فرایند حتما از نظرات، انتقادات، پیشنهادها و به طور کلی بازخورد مشتریانتان استفاده کنید تا نکات ریز و مشکلات سیستم‌تان را ببینید و آن را برطرف کنید. مطمئن باشید این کار ارزش زمان‌گذاری و صرف انرژی و هزینه را دارد تا بهترین استراتژی و فرآیند را برای ارتباط با مشتریانتان پیدا کنید.

 crm یک استراتژی، ایده و فرآیند است و از ایده و استراتژی شروع شده و به مرحله اجرا می‌رسد که در واقع اجرای عملیات اتوماسیون یا روند مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان ‌های کوچک و بزرگ بوده و نرم‌افزاری است که تهیه می‌شود تا در اختیار مشتریان و یا کارمندان قرار‌ گیرد. امروزه برنامه های سی آر ام بسیار پیشرفته شده اند.

 

 

انواع مختلف  crm

 

Crm عملیاتی

سی آر ام عملیاتی، بیشتر شامل فعالیت‌های بازاریابی، فروش و همچنین مدیریت خدمات پس از فروش می‌شود. گروهی که مسئول انجام فعالیت‌های crm عملیاتی هستند، زمانی که مشتری، خودش درخواست پشتیبانی داد، دست به کار می شوند و البته این تنها یک مثال از وظایف این گروه است. در این فرآیند اطلاعات قبلی مشتریان، به کمک گروه سی‌آر‌ام عملیاتی می آید و سازمان ‌های کوچک یا بزرگ، برای مدیریت این اطلاعات نهایت استفاده را از نرم‌افزارهای crm می نمایند.

 

Crm تحلیلی

در این زمینه باید فعالیت‌ها، رفتارها و کارهایی که مشتریان و یا کاربرانی که پتانسیل مشتری شدن دارند مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. تحلیل اطلاعات موجود همیشه به شما کمک می‌کند که در مسیر درست قدم بردارید. تحلیل این اطلاعات نمونه واقعی نتایج و پیشنهادهایی را به شما نمایش می دهد که هیچ کس قادر به ارائه آن‌ها نیست.

این اطلاعات می‌تواند از قسمت های مختلف سازمان شما بدست آید، از پر کردن فرمی در جای خاصی از سایت گرفته، تا بازدید مقالات یا فروش یک محصول خاص. همه این اطلاعات می‌تواند بررسی و تحلیل شود و برای برنامه‌های تبلیغی و کمپین های آینده و حتی ارائه پیشنهادهای ویژه برای برخی محصولات مورد استفاده قرار گیرد.

 

crm تعاملی

سی آر ام تعاملی ، استراتژی و فرآیندهایی برای نحوه تعامل کارمندان، ابزارها و به طور کل سازمان، با محیط بیرون است. این محیط بیرون می‌تواند شامل مشتریان شما و حتی نمایندگان برند کسب و کار شما باشد. در این سیستم‌ها تمرکز بر روی بهبود شرایط کار و تعامل است.

شما از بازخوردهای مشتریان و نمایندگانتان استفاده می‌کنید تا نیازمندی های سازمان را پیدا کنید و درخواست های آن‌ها را بشنوید. برای بدست آوردن این بازخوردها باید سیستم خوبی داشته باشید تا افراد بتوانند از روش های متفاوت از تلفن، ایمیل و پیامک گرفته تا هر روش دیگری، خواسته‌ها و نظرات خود را به گوش شما برسانند

 

 crmاستراتژیک

سی آر ام استراتژیک در واقع تمام فرآیندهایی است که در سیستم خود تعبیه کرده اید تا هم بتوانید مشتری جدید جذب کنید هم کاربران فعال را به مشتری تبدیل کنید و هم در زمان انجام فرآیندها آن‌ها را راضی نگهدارید. اگر شما سی آر ام استراتژیک خوبی داشته باشید، نباید نگران ضرر دادن سازمان و یا شرکتتان باشید، چرا که همیشه مشتریانی دارید که از خدمات شما راضی هستند و خرید خواهند کرد.

نویسنده :

کاربر سایت

کاربر سایت

0 دیدگاه

دیدگاه خورد را ثبت کنید