مقالات اخیر

سامانه دیدبان

سامانه دیدبان(سامانه کنترل ناظران و مدیریت پروژه ها) راهکاری است جهت بهبود مدیریت و سهولت در اجرای روند نظارت، همچنین رهیافتی جهت شفافیت رفتاری پیمانکاران و مشاورین می باشد.

19:29 1401/8/13 1766

بانک اطلاعاتی PostgreSql و ویژگی های خارق العاده آن

PostgreSQL یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی در بانک اطلاعاتی رابطه ای است. برای کسانی که دنبال سیستم های Enterprise هستند این بانک اطلاعاتی یک بانک اطلاعاتی بسیار مناسب است.

10:17 1401/6/31 1355

سی آر ام چیست؟

آشنایی با سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری و تاثیر آن بر پیشرفت کسب و کار

10:24 1401/3/17 1360

آشنایی با تکنولوژی ای اس پی دات نت

ASP مخففActive Server Page است. asp.net یک تکنولوژی توسعه وب رایگان است که از net. برای ساخت اپلیکیشن وب و وبسایت استفاده می نماید. برای آشنایی با ASP.NET با ما همراه باشید.

9:38 1401/2/19 1391

آموزش اتصال اینستاگرام به واتس اپ بیزینس

اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود با اتصال حساب اینستاگرام خود به واتس اپ بیزینس، به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار نمایید و فروش خود را افزایش دهید.

10:38 1401/2/15 1455

برچسب ها

فناوری
نرم افزار
اندروید

پاراگراف

در این قسمت پاراگراف ذکر میشود

 

 

 

معرفی Postgresql : 


PostgreSQL یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی در بانک اطلاعاتی رابطه ای  است. برای کسانی که دنبال سیستم های Enterprise هستند این بانک اطلاعاتی یک بانک اطلاعاتی بسیار مناسب است.

این بانک اطلاعاتی یکی از شاه کارهای دانشگاه Berkley آمریکا است که از 30 سال پیش تا کنون به صورت فعال در حال توسعه و پشتیبانی است. 

ویژگی ها Postgresql :

ویژگی های این بانک اطلاعاتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
1- بقابلیت اجرا در سیستم عامل های مختلف:

Postgres یک نرم افزار CrossPlatform است و قابلیت استفاده در سیستم عامل های Windows  ، FreeBSD ، تمامی Linux ها ، MacOS  را فراهم کرده است. علاوه بر این یک نرم افزار کاملا رایگان و متن باز است.


2-نصب آسان Postgrssql :
این نرم افزار با فایل نصبی کم حجم (280 مگا بایت ) نسبت به سایر بانک های اطلاعاتی و فرآیند نصب بسیار راحتی دارد . نصب Silent آن نیز بسیار ساده است.

نصب Silent (نصب بدون رابط کاربری) در Postgresql : 

در طراحی برنامه های کاربردی تحت ویندوز لازم است که بانک اطلاعاتی در هنگام نصب برنامه بدون دخالت کاربر، نصب گردد.  برخی از برنامه ها از جمله Postgresql این قابلیت را فراهم کرده است. با اضافه کردن چند پارامتر به فایل اجرایی نصب می توان این کار را به راحتی انجام داد.


3-پشتیبانی از چندین زبان برنامه نویسی برای توسعه Store Proc ها توابع 

جالب است که بدانید علاوه بر زبان مخصوص  خود Postgres برای طراحی توابع و function ها مورد استفاده قرار میگیرد این بانک اطلاعاتی از زبان های Python و Perl و چند زبان دیگر پشتیبانی می کند. اخیرا در مقاله آمده بوده که زبان بی نظیر Rust نیز به این لیست اضافه شدباید در نظر داشت برای استفاده هر کدام از زبان افزونه مربوط به خود آن نصب گردد.


4-پشتیبانی از داده های Spatial یا داده های مکانی

این قابلیت توسط افزونه ای تحت عنوان PostGIS امکان پذیر شده است. PostGIS به صورت یک فایل نصبی است توسط کاربر نصب بایستی گردد و مجموعه کامل از توابع کاربردی GIS در اختیار کاربر قرار میدهد. شاید به نظر برسد که SqlServer و MySql نیز ویژگی کار با داده ها مکانی را دارد اما نکته اینجا است که کتابخانه PostGIS بسیار کاملتر و مرسوم تر است. در نرم افزار های GIS مانند ArcGIS و QGIS که مدیریت داده های مکانی را به کاربران میدهند، PostGIS یکی از گزینه های اصلی در منبع داده های مکانی است. اما رد پایی از SqlServer و MySql در این نرم افزار ها دیده نمی شود. پس با این تفاسیر، استفاده از PostGIS به عنوان بانک اطلاعاتی مکانی بسیار منطقی تر است.

نویسنده :

مدیر سایت

کاربر سایت

0 دیدگاه

دیدگاه خورد را ثبت کنید