مقالات اخیر

سامانه دیدبان

سامانه دیدبان(سامانه کنترل ناظران و مدیریت پروژه ها) راهکاری است جهت بهبود مدیریت و سهولت در اجرای روند نظارت، همچنین رهیافتی جهت شفافیت رفتاری پیمانکاران و مشاورین می باشد.

19:29 1401/8/13 1793

بانک اطلاعاتی PostgreSql و ویژگی های خارق العاده آن

PostgreSQL یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی در بانک اطلاعاتی رابطه ای است. برای کسانی که دنبال سیستم های Enterprise هستند این بانک اطلاعاتی یک بانک اطلاعاتی بسیار مناسب است.

10:17 1401/6/31 1368

سی آر ام چیست؟

آشنایی با سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری و تاثیر آن بر پیشرفت کسب و کار

10:24 1401/3/17 1369

آشنایی با تکنولوژی ای اس پی دات نت

ASP مخففActive Server Page است. asp.net یک تکنولوژی توسعه وب رایگان است که از net. برای ساخت اپلیکیشن وب و وبسایت استفاده می نماید. برای آشنایی با ASP.NET با ما همراه باشید.

9:38 1401/2/19 1403

آموزش اتصال اینستاگرام به واتس اپ بیزینس

اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود با اتصال حساب اینستاگرام خود به واتس اپ بیزینس، به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار نمایید و فروش خود را افزایش دهید.

10:38 1401/2/15 1465

برچسب ها

فناوری
نرم افزار
اندروید

پاراگراف

در این قسمت پاراگراف ذکر میشود

 

زبان پایتون چیست؟

 

یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد زبان برنامه‌نویسی پایتون خوانایی بالای کدها است. پایتون به صورتی طراحی شده که برنامه نویس می‌تواند به صورت کاملا واضح و بدون ابهام پروژه‌های برنامه‌نویسی بزرگ و کوچک ایجاد کند.

این زبان برنامه‌نویسی کاملا چند منظوره است و تقریباً در هر مکانی که از داده‌ها، محاسبات ریاضی یا خطوط کد استفاده می‌شود، کاربرد دارد. به عنوان مثال، بر خلاف جاوا، پایتون محدود به استفاده برای توسعه وب نیست. سطح بالا بودن زبان برنامه‌نویسی پایتون به این معناست که کدهای نوشته شده نسبت به زبان ماشین بیشتر به زبان انسانی و زبان انگلیسی نزدیک هستند. کد نویسی به زبان پایتون نسبت به زبان‌های دیگر مانند جاوا در زمان کمتری نوشته می‌شوند.

پایتون از ساده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای خواندن و یادگیری محسوب می‌شود. در این زبان بلوک‌های کد در آکولاد نوشته نمی‌شوند و به جای آن از فاصله برای نوشتن کدها استفاده می‌شود.

 

هدف از ایجاد زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟

 

  • زبانی ساده و قابل درک که توانایی رقابت با سایر زبان‌های برنامه‌نویسی را داشته دارد.
  • کاملا منبع باز بوده تا تمام افراد و برنامه‌نویسان در توسعه آن شرکت داشته باشند.
  • سادگی آن به اندازه‌ای است که مشابه یک متن انگلیسی خوانایی بالایی داشته باشد.
  • در کمترین زمان ممکن امکان توسعه برنامه به کمک پایتون وجود داشته باشد.

 

یادگیری پایتون

 

پایتون ازجمله زبان‌های بسیار ساده برای یادگیری افرادی است که به تازگی وارد دنیای برنامه‌نویسی می‌شوند. در گذشته برای آموزش مبتدیان از زبان جاوا استفاده می‌شد اما با پیدایش این زبان و سطح بالا بودن آن به سرعت جایگزین جاوا شده و برای یادگیری در مراکز آموزشی استفاده می‌شود.

زبان پایتون به عنوان یک زبان Basic دارای ساختاری ساده و جذاب است و یادگیری آن نسبت به برخی زبان های دیگر مانند JAVA و C++ سختی کمتری دارد. به همین دلیل پایتون برای کودکان و نوجوانان برای شروع برنامه نویسی انتخاب مناسبی می باشد.

 

مهم ترین کاربردهای پایتون

 

از آن‌جایی که این زبان بسیار عمومی بوده و در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد، یادگیری آن فرصت‌های شغلی بسیار زیادی فراهم می‌کند. بر خلاف برخی دیگر از زبان‌ها که تنها برای حوزه‌های خاصی کاربرد دارند، از پایتون می‌توان در حوزه‌های متفاوت استفاده کرد.

  • طراحی سایت با پایتون

زبان پایتون دارای فریم‌ورک‌های قدرتمندی مانند Django و Flask است که باعث محبوبیت پایتون در زمینه طراحی سایت شده است.

 

  • یادگیری ماشینی با پایتون

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کاربردهای زیادی دارند. به عنوان مثال گوگل برای جستجو از الگوریتم‌های یادگیری ماشین استفاده می‌کند. پایتون در یادگیری ماشین عملکرد بسیار خوبی دارد و بسیاری از افراد مشغول در این حوزه از کتابخانه‌های پایتون استفاده می‌کنند.

  • ساخت اپلیکیشن‌های موبایل

یکی از جذاب ترین کاربردهای پایتون استفاده از آن برای تولید اپلیکیشن‌های موبایل است. در این زمینه می‌توان از فریم ورک Kivy استفاده نمود.

  • استفاده از پایتون در داده‌کاوی

داده کاوی از شاخه‌های بسیار مهم در علوم کامپیوتر است. تحلیل داده‌های بسیار زیاد می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار افراد و شرکت‌ها قرار دهد. زبان پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه‌نویسی برای تحلیل داده و داده‌کاوی می باشد. پایتون دارای کتابخانه‌های بسیار قوی و کاربردی در زمینه داده کاوی است.

  • ساخت بازی‌های کامپیوتری

وجود کتابخانه‌های قوی و رایگان، پایتون را به گزینه‌ای مناسب در این زمینه تبدیل کرده است.

 

مزایای زبان برنامه‌نویسی پایتون

 

  • محبوبیت و دسترسی

 پایتون دارای یک جامعه بزرگ برای پشتیبانی است. این مزیت باعث می‌شود به راحتی بتوانید مشکلات پیش آمده در مراحل یادگیری را برطرف کنید. همچنین این نرم افزار رایگان و منبع باز است.

  • یادگیری ساده

برنامه‌نویسی پایتون برای یادگیری بسیار آسان است و از کلمات انگلیسی استفاده می‌کند.

  • خوانایی

خطوط کد نوشته شده در پایتون به راحتی قابل خواندن هستند.

 

 

نویسنده :

کاربر سایت

کاربر سایت

0 دیدگاه

دیدگاه خورد را ثبت کنید