مقالات اخیر

سامانه دیدبان

سامانه دیدبان(سامانه کنترل ناظران و مدیریت پروژه ها) راهکاری است جهت بهبود مدیریت و سهولت در اجرای روند نظارت، همچنین رهیافتی جهت شفافیت رفتاری پیمانکاران و مشاورین می باشد.

19:29 1401/8/13 1795

بانک اطلاعاتی PostgreSql و ویژگی های خارق العاده آن

PostgreSQL یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی در بانک اطلاعاتی رابطه ای است. برای کسانی که دنبال سیستم های Enterprise هستند این بانک اطلاعاتی یک بانک اطلاعاتی بسیار مناسب است.

10:17 1401/6/31 1369

سی آر ام چیست؟

آشنایی با سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری و تاثیر آن بر پیشرفت کسب و کار

10:24 1401/3/17 1372

آشنایی با تکنولوژی ای اس پی دات نت

ASP مخففActive Server Page است. asp.net یک تکنولوژی توسعه وب رایگان است که از net. برای ساخت اپلیکیشن وب و وبسایت استفاده می نماید. برای آشنایی با ASP.NET با ما همراه باشید.

9:38 1401/2/19 1403

آموزش اتصال اینستاگرام به واتس اپ بیزینس

اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود با اتصال حساب اینستاگرام خود به واتس اپ بیزینس، به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار نمایید و فروش خود را افزایش دهید.

10:38 1401/2/15 1468

برچسب ها

نرم افزار
فناوری
آموزش

پاراگراف

در این قسمت پاراگراف ذکر میشود

 

 

تکنیک های کد نویسی اصولی و مرتب

 

افرادی که با کامپیوتر در ارتباط هستند واژه کدنویسی را شنیده اند. اما اینکه کدنویسی چیست و تکنیک های کدنویسی چیست را باید به صورت اصولی فراگرفت. در ادامه با کدنویسی اصولی و تکنیک های کدنویسی اصولی و مرتب بیشتر آشنا می شویم.

 کد چیست؟

برای اینکه بتوانیم اطلاعات را به دستورات تبدیل کنیم و دستورات را در کامپیوتر اجرا نماییم، به کد نیاز داریم.

کد نویسی چیست؟

کدنویسی در واقع استفاده از هر نوع زبان برنامه نویسی جهت تبدیل اطلاعات به دستورالعمل به کامپیوتر می باشد.

برنامه نویسی چیست؟

نوشتن دستور العمل کامپیوتری برای اجرای برنامه را برنامه نویسی می نامند. این دستورها همان کدها هستند و کد نویسی بخشی از برنامه نویسی می باشد

مزایای استفاده از تکنیک های کد نویسی اصولی

کد نویسی اصولی و مرتب، باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و نگهداری آن را آسان تر می نماید. علاوه بر این، به درک بهتر برنامه‌نویسانی که در آینده کد شما را بررسی می‌کنند نیز کمک می کند.

 

در ادامه ۱۰ تکنیک کدنویسی اصولی و مرتب بررسی خواهد شد:

 

۱در کدنویسی؛ برنامه نویس مسئول است

مسئولیت کیفیت کدنویسی فقط با برنامه نویس است و رئیس و مشتری شما هیچ مسئولیتی در مورد آن ندارند، بنابراین استاندارد و کیفیت کدنویسی بسیار مهم می باشد.

 

 

۲- از نام‌های معنی‌دار استفاده نمایید

از مهمترین تکنیک کد نویسی رعایت نام متغیر است، نام متغیرها نباید رمزی باشند. به عنوان مثال، به جای استفاده از متغیری به نام “ “ $D1، از نام‌هایی چون days_since_start و یا elapsed_days استفاده کنید. اگر کد نویسی را به این‌شکل انجام دهید، بعدها در هنگام ویرایش کدها، هفته بعد، ماه بعد و یا حتی سال بعد، با یک نگاه خواهید فهمید که این متغیر مربوط به چه چیزی می باشد.

 

۳– کدهای شما باید به گونه‌ای باشند که قصد و هدف خود را نشان دهند

محتویات کدهای شما باید به گونه‌ای باشد که هدف را توصیف نمایند. برای مثال، نام‌گذاری بخش‌ها باید به شکلی باشد که پروسه درحال انجام را تشریح کند. به عبارت دیگر، کدنویسی شما باید همانند یک نثر خوب، اصولی و روان باشد.

 

۴– تکنیک کامنت نویسی را رعایت کنید

یکی از مهمترین تکنیک کد نویسی را می توان کامنت نویسی نام برد. با اینکه کامنت‌ها بسیار مهم هستند، اما تا جایی که امکان دارد، “کد” باید بتواند به تنهایی هدف خود را توضیح دهد. با این‌حال، کامنت‌ها باید همانند کد نویسی واضح باشند، همچنین نباید کاملا به کامنت‌ها تکیه کنید. این به این معنی نیست که از کامنت‌ها استفاده نکنید، اما معمولا کدهای مرتب نیاز به کامنت‌های کمتری دارند.

 

۵– کدها را یک‌بار دیگر مرتب کنید

علاوه بر اینکه بایستی کدنویسی رو صحیح و مرتب انجام دهید، باید زمانی را برای بررسی و مرتب‌سازی دوباره آن صرف نمایید و کدها را مرتب‌تر کنید و بخشهای اضافی را اصلاح کنید.

 

۶- از قانون تک‌وظیفه‌ای پیروی کنید

یک قطعه کد صحیح و استاندارد، فقط یک کار را به خوبی انجام می‌دهد. اینکه چون شما می‌توانید چند کار را با یک کد انجام دهید، به این معنی نیست که حتما باید این کار را بکنید. تا حد امکان از پیچیده شدن کدها دوری کنید.

 

۷-تکنیک کد نویسی تست و بررسی مجدد

از دو روش برای تست کدها می‌توانید استفاده کنید:

  • تست مجزا  : عملکرد اجزا را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنند.
  • تست یکپارچهبرای اطمینان از این مطلب هستند که اگر در یک بخش تغییری ایجاد شود نباید بخش‌های دیگر بهم بریزند. برنامه‌نویسی مبتنی بر تست، رویکردی است که باعث می‌شود شما از عملکرد درست کدها کاملا مطمئن شوید، همچنین می‌توانند به مرتب شدن کدهای شما کمک کنند.

 

۸- در نظر گرفتن زمان بندی و چابک‌سازی

به طور مداوم و طولانی کار نکنید. کارها را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و بر روی بخش‌های مختلف بصورت مجزا و مستقل کار کنید و در برخی اوقات تست‌هایی را انجام دهید. مهمترین امر این است که به ادامه انجام کار متعهد باشید.

 

۹- معماری مستقلی داشته باشید

روش‌های مناسبی وجود دارد که از طریق فریم‌ورک‌های مختلف قابل اعمال هستند. نسبت به روش یا معماری خاصی تعصب نداشته باشید. یک ایده خوب را می‌توان در موقعیت‌های مختلف استفاده نمود.

 

۱۰– تمرین


تکنیک های کد نویسی جدید را یاد بگیرید، در کنفرانس‌ها شرکت کنید و مهارت‌های خود را به سطح عالی برسانید.

 

ویرایشگر مناسب برای کدنویسی

برای کدنویسی، به ویرایشگر متنی مناسب نیاز است. یک ویرایشگر مناسب، نرم‌افزاری است که ضمن دارا بودن امکانات کامل برای کدنویسی، دارای ابزارهای تست و محیط ساده‌ای برای کدنویسی باشد.

انتخاب ویرایشگر، برای برنامه نویسان بسیار مهم می باشد. چرا که این ابزار باید امکانات لازم را برای کمک به برنامه‌نویس جهت اجرای کدها و تست آنها داشته باشد. برای اینکه کدنویسی صحیح و مرتب باشد، بایستی یک ویرایشگر مناسب که دارای امکانات مورد نظر باشد انتخاب گردد.

انتخاب بهترین ویرایشگر متنی برای کدنویسی، کاملا به خود شما بستگی دارد و باید براساس نیازهای شما باشد، تا هم به عملکرد شما کمک کند و هم کار شما را آسان تر نماید.

 

نویسنده :

کاربر سایت

کاربر سایت

0 دیدگاه

دیدگاه خورد را ثبت کنید