مقالات اخیر

سامانه دیدبان

سامانه دیدبان(سامانه کنترل ناظران و مدیریت پروژه ها) راهکاری است جهت بهبود مدیریت و سهولت در اجرای روند نظارت، همچنین رهیافتی جهت شفافیت رفتاری پیمانکاران و مشاورین می باشد.

19:29 1401/8/13 1795

بانک اطلاعاتی PostgreSql و ویژگی های خارق العاده آن

PostgreSQL یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی در بانک اطلاعاتی رابطه ای است. برای کسانی که دنبال سیستم های Enterprise هستند این بانک اطلاعاتی یک بانک اطلاعاتی بسیار مناسب است.

10:17 1401/6/31 1368

سی آر ام چیست؟

آشنایی با سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری و تاثیر آن بر پیشرفت کسب و کار

10:24 1401/3/17 1371

آشنایی با تکنولوژی ای اس پی دات نت

ASP مخففActive Server Page است. asp.net یک تکنولوژی توسعه وب رایگان است که از net. برای ساخت اپلیکیشن وب و وبسایت استفاده می نماید. برای آشنایی با ASP.NET با ما همراه باشید.

9:38 1401/2/19 1403

آموزش اتصال اینستاگرام به واتس اپ بیزینس

اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود با اتصال حساب اینستاگرام خود به واتس اپ بیزینس، به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار نمایید و فروش خود را افزایش دهید.

10:38 1401/2/15 1466

برچسب ها

فناوری
نرم افزار
آموزش

پاراگراف

در این قسمت پاراگراف ذکر میشود

 

زبان HTML5 چیست؟

 

زبان HTML5 آخرین نسخه html است. کدی که صفحات وب را توصیف می کند.

 HTML5آخرین استاندارد مرورگرها برای نمایش صفحات وب و تعامل با آن هاست. هدف ابتدایی HTML5  راحت و کارآمدتر کردن کار برنامه نویسان و طراحان مرورگر است. ضمن اینکه تجربه کاربری بهتر و سریعتری برای بازدید کنندگان دسکتاپ و موبایل فراهم می کند.

از جمله مشکلات بزرگ HTM4 این است که عملکرد محدودی دارد و برای بسیاری از پروسه ها نیاز به افزونه های متعدد دارد. HTML5 طراحی شده تا تقریبا هر چه را که شما می خواهید بدون نیاز به افزونه های دیگری بصورت آنلاین در اختیارتان قرار دهد.

 

قابلیت ها و ویژگی های html5

  1. ساختار آسان تر عناصر که باعث می شود ساخت، طراحی سایت  html5، تنظیم و عیب یابی آن ها راحت تر شود.
  2. فراهم آوردن عناصر استاندارد برای object های معمول و پیش پا افتاده که در نسخه قبلی نیاز به نصب افزونه های مختلف داشتند، مانند صدا و تصویر.
  3. ادغام با رابط های کاربری برای کارکرد بهتر وب سایت های مدرن و وب سایت های موبایلی. برای مثال فعال کردن قابلیت مکان یابی GPS در مرورگر که به شما مکان مشاهده موقعیت مکانی بازدیدکننده را می دهد.

HTML5  باعث بهبود سرعت و راحتی استفاده از وب می شود. برای مثال تجربه کار با سایت هایی مانند YouTube جذاب تر می گردد و شما برای کار با آن به آپدیت و افزونه های کمتری نیاز دارید. ضمن اینکه امنیت و سرعت آن را بالا می برد.

 

مزایای زبان HTML5 

  • حذف افزونه هایی مانند FLASH برای امکانات رایجی که هر کسی به آن نیاز دارد، و فراهم کردن پشتیبانی از آیتم هایی مانند صدا و تصویر
  • کاهش نیاز به جاوا اسکریپت و کدهای اضافی با استفاده از المان های جدید
  • ایجاد سازگاری بین مرورگرها و دستگاه های مختلف
  • ارائه قابلیت: Cross Platform  با این قابلیت مهم نیست که دستگاهی که از آن برای دیدن وب سایت ها استفاده می کنید یک گوشی تلفن همراه است یا کامپیوتر و یا حتی یک تلویزیون هوشمند

 

 

معرفی تگ های معنایی در زبان HTML5

  • <header> and <footer>
  • <nav> برای تمامی منوها
  • <aside> برای منوهای کناری
  • <article> برای زمانی که محتوا بصورت بلاگ باید در صفحات درج شود
  • <section> شبیه به div است اما بیشتر مبتنی بر محتواست
  • <audio> and <video> پخش فایلهای صوتی و تصویری
  • <canvas> امکان طراحی المان های گرافیکی با استفاده از یک زبان اسکریپت نویسی مجزا
  • <embed> جای گذاری محتوا یا اپلیکیشن خارجی در صفحه

نویسنده :

کاربر سایت

کاربر سایت

0 دیدگاه

دیدگاه خورد را ثبت کنید